Web Analytics Made Easy - Statcounter

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: بعد از شیوع کرونا در کشور تلویزیون سعی در ساخت و پخش سریال های کمدی کرد تا از این طریق بتواند در روزهایی که مردم به دلیل شرایط حاکم بر کشور در خانه مانده اند، لحظه های شادی را برایشان فراهم کند. سریال های زیرخاکی، پایتخت، دوپینگ، کامیون، پدر پسری، آخر خط از جمله سریال های کمدی تلویزیون در سال ۹۹ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول بنا است از امشب سریال جدید دیگری از شبکه سه سیما به روی آنتن برود. نام این سریال «صفر بیست و یک» نام دارد و به کارگردانی مشترک سید جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه کنندگی مهدی فرجی تهیه و تولید شده است.

 

** زنده شدن طنزهای نود شبی با «صفر بیست و یک»

این سریال با حضور دو طناز تلویزیونی و سینمایی قرار است خاطره و یاد سریال های طنز نود شبی تلویزیون را برای مخاطبان زنده کند. سریال هایی که در دهه ۸۰ سکان و در اصل پرچم دار آثار نمایشی تلویزیون بودند. سریال «صفر بیست و یک» نیز قرار است در چهار فصل ۲۵ قسمتی تهیه و از شبکه سه سیما پخش شود.

** قصه ای خانوادگی و غیرخانوادگی

قصه اصلی سریال جدید شبکه سه سیما درباره ماجراها و اتفاق های خانوادگی و غیر خانوادگی است و در اصل یک داستان خانوادگی را روایت می کند. ماجراهای خانوادگی که بین دو باجناق رخ می دهد و از طرفی اتفاق هایی که در ساختمان شهرداری خواهید دید.

 

** باجناق‌هایی مثل دو قلوهای جدا نشدنی

مازیار و جلال پیش از اینکه به واسطه باجناق بودن با هم آشنا شده باشند، هم خدمتی، هم دانشگاهی و همکار هستند و پدرانشان نیز با هم رفیق بودند و حالا این دو بعد از سالها با هم فامیل هم شده اند. همین ماجرای باجناق بودن دو شخصیت اصلی سریال و بعضا کل کل هایشان، می تواند دست مایه اتفاق های بسیاری برای خلق موقعیت های کمدی باشد و به طور قطع نویسنده و کارگردان نیز از همین پوئن برای خلق چنین موقعیت هایی بهره جستند.

** سیامک انصاری در نقش مازیار

درست است که انصاری سالها در عرصه بازیگری دیده و شناخته شده است اما این سریال اولین تجربه کارگردانی او آنهم به صورت مشترک با سید جواد رضویان است. انصاری قبلتر در اغلب کارهای کمدی بازی کرده بود اما با حضور در سریال های مهران مدیری به چهره ای شناخته شده تبدیل شد.

 

پاورچین، ‌نقطه چین، جایزه بزرگ، شب های برره،‌ باغ مظفر، قهوه تلخ،‌ در حاشیه،‌ دورهمی از جمله آثاری بودند که نقش اصلی آنها را انصاری بازی کرده بود.

اما در «صفر بیست و یک» انصاری نقش مازیار راسخ را دارد، مهندس و کارمند ساده شهرداری که همسرش مرجان کاملی است و پسری به نام ارسلان دارد. رویا میرعلمی همسر و افشین آقایی نقش پسر او را در این سریال به عهده دارد.

 

** سید جواد رضویان در نقش جلال/ بازیگری با کارنامه کاری متنوع

سیب خنده،‌ مجید دلبندم، حرف تو حرف، پاورچین، باغچه مینو، جایزه بزرگ، قرارگاه مسکونی، چارخونه، شوخی کردم، ‌در حاشیه و ... از مجموعه های تلویزیونی بودند که رضویان در این سالها در آنها بازی کرده است و در اغلب آنها نیز رد پایی از طنز وجودی خود را به جای گذاشته است.

رضویان در این سالها نقش های کمدی بسیاری بازی کرده است، از داوود در پاورچین گرفته تا کنگر زهتاب در حاشیه و شنبه جوانی افغانستانی در چارخونه یا زینال باغچه مینو و ...

 

از داوود یا همان داونه در پاورچین که یک پایین برره ای بود و سادگی از ظاهر و شخصیتش می بارید. قطعا این نقش یکی از نقش های به یاد ماندنی او در تلویزیون به شمار می رود. یا کنگر زهتاب مالک بیمارستانی که لوکیشن اصلی سریال در حاشیه بود یا شنبه جوانی افغانستانی و ... و همه اینها نشان از این دارد که رضویان توانایی بازی در اغلب نقش ها را دارد، اما در قالب طنز.

** کارگردانی مشترک با دوست و همکار قدیمی

اما او در سریال «صفر بیست و یک» علاوه بر ایفای یکی از نقش های اصلی به نام جلال سیف، ‌کارگردانی را نیز به عهده دارد و برای اولین بار به طور مشترک به همراه دوست و همکاری قدیمی خود سیامک انصاری این سریال را روی آنتن می برند.

علاوه بر این، رضویان تا به حال سریال های ارث بابام،‌ قرارگاه مسکونی، کسی خوابه؟، مهمانان ویژه، سه شو را برای تلویزیون کارگردانی کرده است و «صفر بیست و یک» ششمین سریالی است که در کارنامه کاریش قرار می گیرد.

 

** فرجی از مدیریت تا تهیه کنندگی/ همکاری دو بازیگر در قالب کارگردان

«مهدی فرجی» مدیر اسبق شبکه یک سیما بعد از مدیریت این شبکه، در عرصه تهیه کنندگی مشغول به فعالیت شد. سریال های لژیونر، نون خ ۱ و نون خ ۲ از جمله آثاری هستند که فرجی در این چند سال تهیه کنندگی آنها را به عهده داشته است. سریال نون خ اولین بار در نوروز سال ۹۸ بروی آنتن رفت و فصل دو آن بعد از نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما پخش شد. فرجی اولین سریالش را برای شبکه پنج ساخت، بعدی را برای شبکه یک و حالا برای اولین بار با شبکه سه همکاری می کند.

 

«فرجی» تهیه کننده این سریال، درباره کارگردانی مشترک انصاری و رضویان گفت: سیامک انصاری و جواد رضویان از دوستان قدیمی هستند و تاکنون همکاری‌های مشترک بسیاری با هم داشتند.

وی ادامه داد: سریال «صفر بیست و یک» اولین تجربه کارگردانی مشترک این دو در کنار یکدیگر است. همچنین انصاری و رضویان علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر هم در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

این تهیه کننده درباره قصه این سریال افزود: داستان «صفر بیست و یک» درباره دو باجناق است که درگیر مسائل مختلفی در کار و زندگی شخصی شان می شوند. این سریال در ژانر کمدی ساخته شده است و امیدواریم با پخش این سریال بتوانیم لحظه های شادی برای مردم رقم بزنیم.

** بار کمدی بر دوش کدام بازیگران است؟

به طور معمول در سریال های کمدی بار کمدی داستان بر دوش چند شخصیت اصلی است. اما در این سریال جلال، ارسلان و شادی در خلق موقعیت های کمدی حرف اول را می زنند. همچنین در کنار آنها سایر شخصیت ها رگه هایی از کمدی در رفتارشان دیده می شود.

 

** خانواده جلال چه کسانی هستند؟

جلال سیف در این سریال دختری بزرگ به نام شادی دارد و یک پسر کوچک به نام سروش. نگار عابدی در نقش شعله کاملی همسر، پادینا کیانی دختر و مهبد بیور نقش پسر جلال را در این سریال بازی می کنند.

 

** معرفی سایر شخصیت های سریال

از بازی های شاخص امیرحسین رستمی برای تلویزیون می توان به لیسانسه ها، فوق لیسانسه ها، شمس العماره، دختران حوا،‌ سه پنج دو، دودکش،‌ پژمان، پادری اشاره کرد. اما او در «صفر بیست و یک» نقش تورج کاملی برادر شعله و مرجان را بازی می کند که قطعا بار بخشی از کمدی کار بر دوش او است. همچنین سیاوش طهمورث در این سریال نقش پدر مرجان، شعله و تورج را بازی می کند.

** سروش جمشیدی و محبوبیتی که با «دورهمی» به دست آمد

یکی دیگر از بازیگران این سریال که با حضور در برنامه تلویزیونی «دورهمی» به شهرت خوبی رسید، سروش جمشیدی بود.با اینکه جمشیدی در سریال های مرز خوشبختی،‌ در حاشیه، خروس،‌ متهم گریخت، بچه محل هم بازی کرده بود، اما با «دورهمی» دیده شد.

او در این سریال کارمند جوان و تازه نفسی است که به تازگی در شهرداری استخدام قراردادی شده و نقش یکی از همکاران جلال و مازیار را بازی می کند.

 

** تغییر نام سریال از «نیوجرسی» به «صفر بیست و یک»

با اینکه متن این سریال با نام نیوجرسی به سیما فیلم ارائه شده بود، اما نام آن قبل از کلید خوردن تغییر کرد. نیوجرسی نامی انگلیسی است و به معنی بلوک های سیمانی است که مسیرهای ترافیک را از هم جدا می کند و همچنین برای پلمب کردن مغازه و مکان های مختلف از آن استفاده می شود.

اما نام «صفر بیست و یک» نامی ایرانی تر بود که نمادی از پیش شماره شهر تهران را نیز در خود دارد، همچنین به فعالیت شخصیت های اصلی سریال در شهرداری هم بی ربط نیست.

 

** ماجراهای باجناق ها در شهرداری!

خط اصلی قصه «صفر بیست و یک» به معضلات و مشکلات خانوادگی و ماجراهای شخصی این دو باجناق می پردازد. هر چند اینها در محل کار دچار قصه و ماجراهایی می شوند اما آن قصه ها ربطی به شهرداری ندارد و می تواند اتفاق هایی بین کارمندهای سایر اداره ها نیز باشد.

** ورود به پرونده های شهرداری در تلویزیون!

در این سریال تمرکز روی قصه بین باجناق ها است، اما گاهی هم به صورت محدود به پرونده های شهرداری نیز ورود می کند، اما خیلی پررنگ نیست. خدمات شهرداری، مشکلاتی که ایجاد می کند و وظایفش از جمله مواردی است که در این شاهد آن خواهید بود.

** هیچ اثری از کرونا دیده نمی شود!

از آنجایی که نگارش قصه سریال قبل از شیوع کرونا به پایان رسیده بود و با توجه به اینکه بخش عمده ای از سریال در اداره و محل کار می گذرد، ورود به داستان کرونا و جاسازی آن در قصه سریال کاری نشدنی بود. به همین خاطر با اینکه قصه در سال ۹۹ روایت می شود و عوامل پشت دوربین در تمام مدت تصویربرداری سریال پروتکل های بهداشت را رعایت می کردند، اما در خانه و سطح شهر هیچ اثری از کرونا دیده نمی شود.

به گزارش فارس، در این سریال سید جواد رضویان، سیامک انصاری، سیاوش طهمورث، نگار عابدی، رویا میرعلمی، سروش جمشیدی، امیرحسین رستمی و ... به ایفای نقش می پردازند.

عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: شبنم وثوقی و هدی ایزدی، کارگردانان: سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، مدیر برنامه‌ریزی: امیر رونقی، طراح چهره‌پردازی: میشا جودت، تدوین: سیامک مهماندوست، آهنگساز: بهرام دهقانیار، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: زهرا صمدی، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، دستیار اول کارگردان: سیامک خواجه‌وند٬ منشی صحنه: مهدیه درگاهی‌نژاد، عکاس: امید مسعودفر، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، تهیه‌کننده: مهدی فرجی.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری صفر بیست و یک جواد رضویان سیامک انصاری کارگردانی مشترک سید جواد رضویان صفر بیست و یک سیامک انصاری تهیه کنندگی اصلی سریال بازی کرده شبکه سه نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین،نشست خبری عوامل مجموعه نمایشی «نون.خ ۵» امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور مسعود کریمی خضرا مدیرگروه طنز سیما فیلم، مهدی فرجی تهیه کننده، صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی بازیگران سریال در صداوسیما برگزار شد.

به گزارش مهر،مهدی فرجی تهیه کننده سریال در ابتدای سخنانش بیان کرد: امسال این سریال درصد قابل توجهی از فصل پیش بیننده بیشتری داشت که دلایل مختلفی هم داشت از جمله اینکه توانستیم سراغ یک قومیت دیگر هم برویم.

وی با اشاره به ۲ خط قرمز سازمان در حوزه مذهب و قومیت‌ها بیان کرد: پرداختن به قومیت‌ها حساسیت های فراوانی دارد که باید با مراقبت باشد. هر برنامه ای و هرکسی به راحتی نمی تواند به قومیت ها بپردازد. از اینکه اجازه دادند سراغ قومیت ها برویم ممنونم.

آشنایی مردم با سختی‌های کار کولبرها

فرجی اضافه کرد: همچنین ممنونم از اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم. امروز خانمی با بغض به من گفت که این سریال ما را با قصه این افراد آشنا کرد. خودمان شاید فکر می‌کردیم پرداختن به این مسایل سخت است اما ممنونم که گذاشتند در کنار لحظات کمدی و شاد، نقد هم داشته باشیم. مردم هم امروز می گفتند از دلایل علاقه شان به کار همین است که در کنار لحظات مفرح از درد مردم هم گفته می شود.

ماشاالله وروایی هم در ادامه گفت: فرزند یکی از کولبرها با من صحبت می کرد و درباره این می گفت که پدرش چه کار سخت و طاقت فرسایی دارد. عموم مردم این سریال را ستایش می کردند و می گفتند تلویزیون قصه های این چنینی بسازد.

صهبا شرافتی نیز بیان کرد: فصل پنج خیلی برایم سخت بود. من گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی بوس می‌شدم و رانندگی می کردم. این فصل خیلی برای من چالش برانگیز بود و لذت زیادی برایم داشت.

وی با اشاره به تماس های مخاطبان اضافه کرد: همه درخواست ساخت فصل بعدی را داشتند.

کاظم نوربخش نیز گفت: امیدوارم «نون.خ» باز هم فصل دیگری داشته باشد و در خدمت شما باشیم.

سوژه‌هایی که لب مرز بودند

کریمی خضرا مدیر گروه طنز سیمافیلم هم عنوان کرد: سوژه امسال همانطور که آقای فرجی گفت لب مرز بود. شاید برای دوستان سوال باشد وقتی شاهین به مسجد می رود یا درباره نماز قضای یکی از شخصیت ها صحبت می شد، برخی نکات چگونه طراحی شد؟ اما ما دیدیم که قصه ها با ظرافت طراحی شد. من در اولین جلسه‌ای که با آقای فرجی صحبت کردم برخی از این نکات مطرح شد. شاید فکر کنید این موارد سفارش سازمان بوده است اما کاملا دغدغه خود آقای فرجی و آقاخانی بود.

وی با اشاره مصدومیت عوامل این سریال با شوخی اضافه کرد: در این سریال گروه جانبازان «نون.خ» را داشتیم و همه شخصیت ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل مواجه شدند.

جذابیت سریال به علت پرداختن به قومت‌های مختلف

فرجی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره حساسیت پرداختن به قومیت ها بیان کرد: پرداختن به قومیت ها آنقدر حساسیت دارد که برنامه سازان سراغش نمی روند چون باید به زوایای مختلف لهجه، فرهنگ، پوشش و … بپردازند. خط قرمزها در این زمینه زیاد است و به اصطلاح گفته می شود «سری که درد نمی کند چرا دستمال ببندند» از این رو همکاران کمتر سراغ قومیت می روند و به خود تهران می پردازند چون با جاهای دیگر نمی شود شوخی یا نقد کرد و پرداختن به آنها خیلی سخت است. اما از طرفی هم حیف است و اتفاقا پرداختن به اینها به جذابیت سریال کمک می کند. مناظر شگفت انگیز، صنایع دستی درجه یک و … در شهرهیا مختلف ما وجود دارد پس چرا نباید از اینها برای سریال استفاده کرد.

وی در بخش دیگر این نشست درباره فیلمنامه و قصه سریال گفت: امیر وفایی که یکی از بهترین نویسندگان کمدی است و آقاخانی هم با کارگردانی خود به متن اضافه می کند.

این تهیه کننده درباره شکایت حسین صفامنش خواننده از سعید آقاخانی به دلیل استفاده از موسیقی او در سریال تصریح کرد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

وی درباره اینکه پرداختن به قومیت ها سفارش سازمان بوده است یا خیر عنوان کرد: اینکه به قومیت کرد بپردازیم کاملا پیشنهاد خود آقاخانی بود. من متنی را به او دادم و گفت خیلی متن خوبی است اما انگیزه ای ندارد مگر اینکه به سمت یکی از قومیت ها برویم.

فرجی عنوان کرد: ریاست سازمان در دیدار اخیری که با عوامل داشت گفت با محوریت قوم کرد هر بار به یک قوم دیگر هم پرداخته شود و خود آقاخانی هم دغدغه همه ایران را داشت.

این تهیه کننده یادآور شد: کسانی که در تلویزیون کار می کنند شاید سفارشی کار می کنند چون کارفرمای ما تلویزیون است اما مذاکره می کنیم و سعید آقاخانی هم خیلی ظریف سراغ موضوعات می رود. خود ما ممیزی های اولیه را انجام می دهیم و می‌دانیم کجا ممکن است به کسی بربخورد.

نقدی به گویش و لهجه‌ها در سریال نداشتیم

فرجی درباره ساخت فصل ششم تاکید کرد: درباره سری ششم صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشت و گفت این فصل پایانی بر مجموعه «نون.خ» است.

وی درباره مصدومان این فصل هم گفت: هفت نفر دست و پایشان شکست. آقای آقاخانی هم از ارتفاع سقوطی داشت که ۱۰ روز بستری بود و او را در ادامه فیلمبرداری با عصا دیدیم و باعث شد کمی نقشش تغییر کند.

فرجی درباره نقد به لهجه های سریال بیان کرد: من هیچ نقدی درباره گویش بلوچ ها ندیدم. ما بازیگران مختلفی از زاهدان و زابل و نقاط مختلف استان داشتیم. درباره کردها هم همینطور بود و از شهرها و نقاط مختلف در کار حضور داشتند.

وی درباره حواشی دلخوری کرمانی ها یادآور شد: درباره هموطنان کرمانی این توضیح را بدهم، من توضیحاتی به مسؤولان کرمان دادم و گفتم سوتفاهمی ایجاد شده و برخی نکاتی که مطرح می کردند هیچ ارتباطی با کرمان نداشت. فردی هم که نشان دادیم هزار کیلومتر قبل تر از کرمان بود و هیچ کدام از خانواده اش هم لهجه کرمانی نداشتند. ما از خود مردم کرمان هم نظر نارضایت گونه نداشتیم.

فرجی درباره انتخاب سیستان به عنوان یکی از لوکیشن های سریال نیز گفت: سعید آقاخانی علاقه‌مند بود منطقه ای انتخاب شود که لنج و دریا و جذابیت های بصری داشته باشد که بعد از جمع بندی قومیت بلوچ انتخاب شد.

ممیزی داشتیم اما کم

وی درباره اینکه سریال حذفیاتی داشته یا خیر توضیح داد: بالاخره به طور طبیعی حذفیاتی داشتیم ولی آنقدر نبود که به کار ما آسیب بزند. شاید از بسیاری از سریال های معمولی ممیزی ما کمتر بود.

کریمی خضرا نیز در ‌پایان نشست گفت: سازمان امسال ارادت متفاوتی نسبت به ساخت این سریال داشت و در ارایه محتوایی که شاید پیش از این سابقه نداشته است تلاش کرد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901368

دیگر خبرها

  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟